یادواره شهدای روستای قالهر امسال در ایام تعطیلات نوروز باهمت کانون فرهنگی ٰ هنری صاحب الزمان برگزار گردید.

این مراسم با تلاوت قرآن آغاز گردید سپس یک دلنوشته توسط یکی از خواهران عضو هیئت امنا کانون بانام شهدا ماقدردان خون شماییم قرائت شد در اداما چندآیتم توسط آقای فلاحتی مسئول رایانه کانون پخش گردید.

دراین برنامه مسئول کانون که مجری برنامه ها نیز بود از حضور مردم ومسئولان شهرستان در یادواره شهدا تشکر نمود وادامه راه شهدا را در اطاعت از رهبری دانست اسماعیل سهرابی با یاد آوری قدیر خم بیان داشت ما اهل کوفه نیستیم وامام زمان خود رایاری خواهیم کرد وی با بیان اینکه شهدا اهل بصیرت بودند گفت باید بصیرتمان را بالا ببریم تا بتوانیم پشتیبان انقلاب باشیم.

در ادامه مسابقه ای پیرامون شهدا برگزار گردید که 96 نفر شرکت نمودند و25 نفر جواب صحیح دادند که از میان آنها سه نفر به قید قرعه جایزه گرفتند.

قال امیرالمؤمنین (ع)" ن الجهادباب من ابواب الجنةقدفته باب لخاصة ولیائک

یادواره شهدا ویادشهدا درتاریخ اسلام سابقه دارد پیامبر بزرگ اسلام بارها کنار قبور شهدای اهد آمدند شهدای اهد را یاد کردند واز آنها تجلیل کردند.حتی فرمودند اگر کسی تاروزقیامت بیاد واز شهدای اهد یاد کند این شهدا او راجواب می دهند.

فرهنگ قرآن عزیزان فرهنگ یادشهدا است شما سوره (یس) رانگاه کنید خداوندمتعال ازشهیدی بنام حبیب نجاریاد می کند شهیده ای چون آسیه همسر فرعون که در راه خدا شکنجه دیدوبه شهادت رسید خداوندمتعال از این زن شهیده یاد میکند

فرهنگ قرآن فرهنگ پیامبر وفرهنگ ائمه اطهار فرهنگ یادوخاطره شهدا بوده است. شهادت ارزشی است که امیرالمؤمنین باتمام فضایلی که داشت (ضربت علی یوم خندق افضلمن عباد ثقلین)هنگامی که جنازه شهدای اهدرامشاهده می کرد فرمود یا رسول الله پس کی نوبت من علی می شود.پیامبر فرمودند : اشهادت من ورائک علی جان درآینده نزدیک توهم به شهادت میرسی. پیامبر فرمودند علی جان حالا که من شهادت رابه تو خبر دادم (فکیف صدرک) صدر تودربرابر شهادت چیست؟ حضرت فرمودند (لیس هذا من موابع الصدر) حالا که خبرشهادت رابه من دادید اینجا جای صدر نیست اینجا جای شکرگزاری وخوشحالیست. اگربه کسی خبر دادند تو درآینده نزدیک به شهادت میرسی اوباید خوشحال باشد وشادمانی کند(هذامن موابع البشراوالشکر)

جوانی است بنام زیدابن حارسه پیامبرواردمسجدشدند دیدند رنگ صورت زید زرد شده است پیامبر فرمودند : کیف اصبحت چگونه صبح کردی گفت یارسول الله من درحالی صبح کردم که حالت یقین دارم یعنی به حالت یقین رسیدم حضرت فرمودند زید نشانه این یقینت چیست گفت یارسول الله من بهشتیها وجهنمیها رامیشناسم یارسول الله میخواهید بگویم چه کسی به بهشت وچه کسی ازیاران به جهنم می روند پیامبر فرمود نه خبرنده زیرا آنهایی که به بهشت میروند مقرور میشوند وآنهایی که به جهنم ناامید میشوند ازرحمت خدا باتمام این مقامی که به آن رسیده گفت یارسول الله برام دعا کنید من شهیدبشوم پیامبر دعانمو خدایا شهادت رانسیب این زیدابن حارثه کن به دعای پیامبر دریکی از غزوات زید به مقام شهادت رسید.

عجب مقامی است این شهادت پیامبر فرمودند هرکس از این دنیا برود و واردبهشت بشود دیگر نمیخواهدبه این دنیا برگرددازبس که لحظه جان دادن سخت است اما شهدا میخواهند یک باردیگر به دنیا برگردند ازبس لحظه شهادت لذت بخش است حدیث داریم وقتی کسی به شهادت میرسد خدا هفت مدال وهفت مقام به اومی دهد با اولین قطره خونش که بر روی زمین ریختهئ میشود خداوند تمام گناهان اورا میبخشد شهید نظرمیکند به وجه الله خدا رحمت کندامام راحل را روز 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران است آن رفراندمی که برگزارشدومردم با قاطعیت به جمهوری اسلامی رای آری دادند98/2درصد مردم گفتند که ما موافقیم این مملکت جمهوری اسلامی باشد این امام عزیز وامروز هم الحمدالله دپرچم به دست مقام معظم رهبری حضرت آیة الله خامنه ای است واین شائ الله دعا کنید این پرچم به دست صاحب اصلی امام زمان (عج) برسد.

عزیزان شهادت یک مقام راعی است خداوند آن رانسیب هرکسی نمی کند من روایتی که در اول صحبت خواندم درخطبه 21 نهج البلاغه است امیرالمؤمنین (ع) میفرمایند ان جهاد باب من ابواب الجنه جهاد دری از درهای بهشت است خداوند برای اولیای خودش این در راباز میکند لذا شما نگاه کنید جوانانی که ازهمین روستای قالهر رفتند جبهه وشهید شدند توخانه ای که سه یا چهار جوان بودند یکی شهید شد اونی که پاک بود اونی که اهل نماز شب بود

در احوالات شهید غلامعلی پییچک میخواندم این شهید در زمان قبل از انقلاب مادرش براش یک آلاسکا خرید تا اومد خونه این آلاسکا راگذاشت تولباس لباست لک برداشت گفت مادر من می ترسیدم دربین راه که میام بچه یتیمی این آلاسکا راببیندش  هوای گرم تابستان این آلاسکا آب شده بود لباسش لک برداشته بود مادرش گ اگرلباسم یک لک فت پسرم غلامعلی مادر آلاسکا رابخور پول نداشته باشد آلاسکابخرد من ترسیدم دل یک بچه یتیم بسوزد اگرلباسم یک لک برداشت با کمی آب پاک میشود اما اگر دل یک بچه یتیم رابسوزونم حالا حالا این دل سیاه من پاک نمیشه  چندسال قبل یکی از سرهنگهای بعثی صدام آمدایران دنبال یک خانواده ای می گشتند  آمدند آدرس راپیدا کردند پدری که بیست وچند سال خبر نداشت از جوانش  که آیا شهید شده است یا زنده است این سرهنگ گفته بود که من میدونم جسد پسر شما توحرم قمرمنیر بنی هاشم ابوالفضل دفن شده است گفتند از کجا میگی گفت دریکی از عملیاتهایی که در شلمچه انجام شد من یکی از فرمانده های صدام بودم گفت پسر من هم تو اون عملیات شرکت داشتگفت این پسر شما تواین عملیات توسط پسرمن اسیر شده بود خیلی ناراحت بود گفت یه دخواست ازت دارم گفت درخواستت چیه  گفت درخواستم اینه که پلاکت رابه من بدی گفت من چند لحظه دیگر بیشتر زنده نیستم گفتم از کجامیدونی گفت آخر اربابم حسین را به خواب دیدم آقا فرمودند از این جوانی که شما را اسیر میکند پلاکش رابگیر آقا این یه سری دارد شما بعدا میفهمید گفت یک دفعه خمپاره ای زدند واین جوان شما به شهادت رسید گفت من را اسیر کردند مدتی گذشت به من خبر دادند پسرت توجنگ کشته شده گفت رفتم سردخانه دیدم جسد جسد پسرم نیست اما پلاک پلاک پسرم است خواستیم دفن کنیم خانمم اجازه نداد گفت این پلاک پسرمان است اما این جسد مال پسرما نیست این جسد جسد ایرانی است من میدانستم ایرانیها یک علاقه دخاصی به امام حسین (ع) دارند به ابوالفضل (ع) دارند      گفت از نفوذم استفاده کردم اجازه دادند این جوان ایرانی را در حرم ابوالفضل خاک کنند اما یه مدتی گذشت من فهمیدم پسرم اسیر شده است اسرا را که آزاد کردند پسرم برگشت ازش ماجرا را پرسیدم ماچرا راگفت آقا امام حسین خواست که این جوان شما در حرم ابوالفضل (ع) دفن بشود.

جوانان عزیز برادران وخواهران اگر شما توفیق نداشتید که به شهادت برسید ازقافله شهدا عقب افتادید درهشت سال دفاع مقدس حضور نداشتید چکارکنیم که فرهنگ شهدا درما طلوع کند باید اخلاق شهدا را داشته باشیم من یه آدرس از قرآن میدم آیات 146 و147 و148 ازسوره آل عمران عزیزان  اگر امروز دشمن تهاجم نظامی ندارد امروز باتهاجم فرهنگی دشمن جلو آمده  اگر یک زمانی درجبهه ها مین گوجه ای وضد نفر ضدتانک بود امروز مینها عوض شده جوانها ! مینهای امروز دشمن مین سی دی مبتذل است  مین سایتهای اینترنتی است مین دیشهای ماهواره است  جوانهای ماکه به شهادت رسیدند دشمن راجدی گرفتند وچون دشمن راجدی گرفتند شبهای عملیات نماز شب قطع نمیشد زیارت عاشورا میخواندند دعای توسل میخواندند ارتباطشان باخدا قوی تر بود. اما امروز جوانها دشمن دیگر خاکریز ندارد امروز دشمن توخانه ما آمده دشمن امروز تواین موبایلهای ما نفوذ کرده دیگه خاکریز برای دشمن وجود ندارد جوانان عزیز چقدر دشمن را جدی گرفتید؟ چقدر مقام معظم رهبری از تهاجم فرهنگی وشبیخون فرهنگی صحبت کردند گویا بعضیها درخواب غفلت به سرمیبردند  امروز هم دشمن دست از کا نکشیده به تعبیر مقام معظم رهبری امروز دشمن روی دو نقطه حساس دست گذاشته است یکی در اعتیاد به مواد مخدر دوم در غریزه جنسی یک جوان معتاد ایمان هم ندارد یک جوان معتاد چگونه میتواند یک فرزند خوب  تحویل جامعه بدهد یک جوانی که دچار اعتیاد شده چگونه میتواند یک همسر خوب برای همسرش باشد خانواده مثل افرادی است که دریک کشتی نشسته اند  جوانی که دچار اعتیاد شده جای خودرال درکشتی سوراخ کرده است این سوراخ باعث میشود همه غرق شوند امروز دشمن از مواد مخدر فراتر رفته سراغ کراک وشیشه رفته اما باید به سراغ کانونهای مساجد بیایید کانونها هم باید همت کنند بروند در خط مقدم باستند ومبارزه کنند باید جوانان به سوی مسجدبیایند تا از حمله دشمن در امان بمانند مسجد سنگر است آن هم یک سنگر بسیار محکم وبتونی

دومین دام  غریزه جنسی است شما این سایتهای اینترنت رانگاه کنید ترویج فسادوبی بندوباری غوغامیکند که در این رابطه نیز باید کانونهای مساجد وارد عرصه مبارزه بشوند ومبارزه کنند هر کجا مسجد سنگر است دشمن شکست خورده است جوانانتان را رغبت کنید تا در برنامه های مسجد شرکت کنند البته کانونها هم باید برنامه های پربار ومتنوعی برای جذب داشته باشند. امروز دشمن میداند با تهاجم نظامی  به جایی نمیرسد لذا دست به تهاجم فرهنگی زده است ما باید همانگونه که در جنگ نظامی پیروز شدیم در جنگ فرهنگی هم به یاری خدا پیروز شویم.

اما آیات 146 و147 سوره آل عمران صفات شهدا را بیان میکنند اول اینها ربی بودند ربی یعنی چی ربی یعنی خدایی اینها خدایی بودند برای خدا رفتند جبهه فرهنگ شهادت یعنی احترام هرکس که ربی باشد ملی هم میشه هرکس خدایی باشد برای حفظ ممتکت جنگ هم میرود   خدایی باشید تا درجنگ فرهنگی هم پیروز شود دوم فرهنگ حبهه یعنی در اراده خودسستی نداشتند عزم واراده قوی داشتند من همینجا لازم است بیان کنم مقام معظم رهبری امسال را سال  حماسه اقتصادی حماسه سیاسی نامیدند مقام معظم رهبری عزم واراده این ملت رامیدانند دیدید باتوجه به مشکلات اقتصادی مردم چگونه عزم خود را در22 بهمن نشان دادند این مردم امسال هم باحضور در انتخابات بار دیگر عزم واراده خود را به دشمنان نشان خواهند داد اینشا ئ الله مردم علاقه مند هستند به نظام اگر چه بامشکلات اقتصادی دست وپنجه نرم میکنند آیة الله سیستانی فرمودند این انقلاب سرمایه ای است که امام حسین (ع) در اختیار شما قرار داده است ما باید از این سرمایه نگهداری ومراقبت کنیم